19 feb. 2013

Miniweekend in CPH

Förra veckan unnade vi oss alltså en minitrip till Köpenhamn. Har vi tur så händer det en gång i halvåret att T får två dagar i rad ledigt (annars är det ju bara en ledig dag i veckan) och då brukar vi passa på att smita iväg lite. 
Mitt första intryck denna gång var att jag blev arg. På mig själv. Varför har jag inte varit här på så länge?! Har varit ett par gånger i Köpenhamn när jag var yngre, men alldeles för länge sedan. Jag blev kär igen och vill flytta dit på momangen nämligen!

Vi kom dit på söndagkväll och sedan blev det en hel måndag och så gott som en hel tisdag av strosande och shoppande. Den underbara danska designen kopplas ihop med det bästa från den svenska och trängs med kedjor som Topshop och Urban Outfitters samtidigt som man kan mumsa sönder ögonen på allt från Mulberry, Celine och Alexander Wang till dottermärken så som Marc by Marc Jacobs och See by Chloé. Shit alltså vad jag skulle kunna stanna en evighet där.
God mat unnade vi oss som bla. T:s favorit Mash (Modern American Steak House) och fina inköp gjorde vi. Det var helt enkelt toppendagar och så underbart att få komma bort lite tillsammans. 
Mange takKøbenhavn!

4 kommentarer:

  1. Uh lalalaa när far vi, du och jag?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja alltså jag är med närsomhelst igen! :)

      Radera
  2. Åker ni hänger jag med! Nyfiken på vad de mycket fina askarna innehåller... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi, kanske det dyker upp nån bild eller så får du se live :) luktar skor på långa vägar kan jag meddela och mannen är också delskyldig..:)

      Radera